top of page

3 סוגי סרטונים שהעסק שלך צריך כבר עכשיו


1. סרטון הסברה


זה די ברור שהמטרה של סרטון הסברה היא להסביר את העסק שלך ואת מה שיש לך להציע.

אתה בטח נתקל בכמה כאלה שנוצרו על ידי עסקים מכל הסוגים. הם יכולים להיות רציניים, אנימציה, משהו מצחיק או את הלוח הלבן הקלאסי (whiteboard) שנתקלים בו באתרי אינטרנט רבים.

יש מגוון רחב בשוק סרטוני ההסבר - אבל תמיד מהות הליבה שלהם תהיה להסביר לצופה באופן משכנע מה אתה עושה או מה שאתה מציע, ובצורה כזאת שכל אחד יוכל להבין.

מה חייב להתקיים בסרטון הסבר?

יש כמה קריטריונים מרכזיים שחייבים להתקיים בכל סרטון הסבר מוצלח:

  • בניית נרטיב מרכזי - להשגת הקשב והעיניין של הצופה

  • דיבור על הצרכים של הצופה

  • פיתוח חיבור אישי עם הצופה

כאשר הקריטריונים הללו לא חלים בסרטון מסויים, התוכן הופך ללא-אטרקטיבי עבור הצופים - ומעניין רק את מי שהסרטון מדבר עליו (בין אם זה החברה \ עסק שפרסמו אותו, או האנשים המופיעים בו). בפועל, זה אומר שהסרטון חוטא למטרה העיקרית שלו - להסביר לצופה - משמע מדובר בכשל הסברתי.

הנה דוגמא לסרטון שעונה על כל הקריטריונים המרכזיים, שבאופן אישי מאוד אהבתי:

*** סרטון זהות עסקית - שירות הדגל שלנו, הוא כלי סטוריטלינג עסקי המסביר את העסק שלך: בנוסחה בת 5 שלבים אנחנו מבנים לצופה את הסיפור הייחודי של העסק שלך, מייצרים איתו חיבור אישי ומעבירים אותו תהליך מכירה חכם. רוצים עוד פרטים? לחצו כאן ***

2. סרטון "How-To" \ סרטון הדרכה

סרטון הדרכה או How-To וידאו מוזכר ע"י כמעט כל מומחה לשיווק. הסיבה העיקרית היא שסרטונים אלה מספקים מענה ישיר על הצרכים של הצופים.

רוב הזמן אנשים גולשים באינטרנט כדי לענות על שאלה, למצוא מידע נוסף או למלא צורך - לכן יצירת תוכן שעונה על שאלות נפוצות של לקוחות מגדילה את הצפיות ואת המעורבות עם המותג.

איך יוצרים סרטון הדרכה?

תחשוב על שאלות שאתה יכול לענות על פי תחום ההתמחות שלך - אנחנו בדרך כלל יודעים הרבה יותר ממה שאנחנו מודעים אליו. הנה כמה צורות לעשות את זה:

  1. אנשים שואלים את השאלה בפורמים שונים בתחום שלך או באתרים באנגלית (לדוגמא: Quora). שווה להיכנס ולבדוק מה השאלות הנפוצות שאתה יכול לענות עליהן, ואפילו לחפש בגוגל על מה אחרים מהתחום שלך ענו ולקבל מהם את ההשראה (נרחיב על זה כאן עוד כמה שורות).

  2. תחשוב על השאלות שאתה באופן אישי נשאל בדרך כלל \ לעיתים קרובות.

  3. תחשוב על אבני הבניין הבסיסיים של העסק שלך. הרי זה לא משנה באיזה תחום אתה נמצא, התחלת במקום מסויים והיית צריך ללמוד את היסודות. תבין שיש מיליוני אנשים אחרים שעדיין לא יודעים את הבסיס. זאת נקודת הפתיחה שלך.

בניית רשימת שאלות נפוצות מהתחום שלך

כשאתה בונה ספריה של שאלות נפוצות שתוכל לענות עליהן, תחפש בפלטפורמות האחרות כמקור לרעיונות נוספים. סרגל החיפוש של Google מספק מקום מצוין להתחיל בו.

תקליד את ההתחלה של השאלה ותראה מה צץ לך - אתה יכול להיות מופתע מהתוצאות, וסביר להניח שיש המון שאלות שאתה יכול לענות עליהן (ובהחלט יותר ממה שאתה מצפה).

בניית ספריית שאלות נפוצות באמצעות חיפוש בגוגל

פיתוח התשובות שלך לשאלות נפוצות

אחרי שתמצא שאלה רלוונטית, תעבוד על פיתוח התשובה שלך. זה חייב להיות ניכר שאתה מבין על מה אתה מדבר - ושאתה גם יודע להסביר את זה בפועל.

כרישי העסקים הגדולים בעולם היום כבר הציבו את הרף בנושא,

עם החוק-הלא-כתוב הבא: "if you can't explain it to a 6 year old, you don't understand it yourself" (אם אתה לא יודע להסביר את זה לילד בן 6, אתה לא מבין את זה בעצמך). מה זה אומר בפועל? תחשוב על הניסיון האישי שלך ותפרק את התשובה כאילו אתה מלמד ילד בכיתה א' -

פשטות היא תמיד המפתח לביצוע סרטון הדרכה \ סרטון How-To. חשוב לזכור שכולנו התחלנו איפשהו. תמצא את נישת המומחיות שלך ותלמד אחרים - אתה אף פעם לא יודע מי עשוי לקבל ערך מהידע שלך.

3. סרטון המלצה \ ביקורת לקוח (Testimonial)


84% מהאנשים מאמינים לביקורות באינטרנט כמו שהם מאמינים להמלצות אישיות (על פי סקר מ-2016).

אם המספרים הם כאלה, סרטוני המלצה חייבים להיות בראש סדר העדיפויות שלך.

זה הגיוני, נכון?

אני לא יודע מה איתך - אבל אני מבלה כמות נכבדה של זמן ומסתכל על ביקורות לפני קבלת החלטה אם לקנות משהו. כשחבר ממליץ על מסעדה חדשה או על חנות מסויימת אני סומך עליו מיד וחושב שזה בטוח משהו ששווה לנסות.

זהו כוחם של המלצות.

אז איך אתה מקבל סרטון המלצה?

זה משהו שהוא פשוט, ואפילו באופן דיי מצחיק:

אתה מבקש אותה. ואז אתה מגיע עם הטלפון שלך כדי לצלם אותה, או שמביא מישהו אחר שיתאם ויעשה זאת במקומך. בכל אופן, עיקרון הבסיס הוא - אל תגרום למי שאתה מצלם אותו לטרוח בשביל זה. לכן צריך להגיע מתואם, מוכן עם הוראות מדוייקות, שאלות הכוונה וציוד ראוי כדי לא לבזבז לצד השני את הזמן.

זה קל לקבל המלצה:

על אותו סקר מ-2016, 7 מתוך 10 צרכנים אמרו שהם ישאירו ביקורת על עסק אם מישהו רק היה מבקש מהם לעשות את זה. אז תבקש. מה הכי גרוע שיכול לקרות, הם יגידו לא?


>> לקבלת תוכנית פעולה מותאמת אישית להצמחת העסק שלך עם וידאו: לחצו כאן

 

46 צפיות0 תגובות
מדריכים, טיפים וכלים לצמיחה עסקית

מוכן לקחת את השיווק הדיגיטלי שלך
לשלב הבא באמצעות וידאו?

הירשם לרשימת התפוצה שלנו וגלה את הסודות של שיווק בוידאו לעסקים!

אנחנו שולחים מיילים תקופתיים (כן כן, בלי ספאם כל שני וחמישי...)

שבכל אחד מהם יש משהו לכולם:


החל מבעלי עסקים בתחילת דרכם, ועד למשווקים מנוסים שמחפשים את הטיפים והטריקים העדכניים ביותר.

 

ניתן לך עצות פנימיות כיצד ליצור סרטונים שמשפיעים, מעודדים מעורבות של לקוחות ומגדילים את המכירות שלך. בנוסף, תהיה מהראשונים לקבל עדכונים על השירותים והמוצרים החדשים "שוברי-השוויון" שאנחנו משיקים עבור עסקים.

bottom of page