facebook-domain-verification=6g57j32qtxz4hln888ec38ylq6wzjg
מגזין להצמחת העסק

#Letsgo Magazine

מגזין לעסקים בצמיחה

יוצר תוכן לעסק? גלה את אסטרטגית התוכן לעסקים שתעזור לך להגדיל את המכירות

גם אתה מבולבל מכל אסטרטגיות התוכן והגישות השיווקיות שמציעים לך באינטרנט?

אתה לא לבד. בשנים האחרונות תוכן תופס מקום נכבד באסטרטגיה השיווקית של עסקים, והרשת מלאה בהסברים על שיטות ומודלים שונים בתחום.

אבל למרות כל השפע הזה - כשאתה באמת מנסה להבין איזה תוכן בדיוק אתה אמור ליצור, קשה לקבל תשובה חד משמעית שמתאימה לעסק ולצרכים הספציפיים שלך.

אז אם יש לך עסק קטן - בינוני שאתה משווק אותו באמצעות תוכן ואין לך תקציבי פרסום גבוהים או שאתה פשוט לא רוצה להתעסק עם אופרציות שיווק מורכבות שאתה לא באמת מבין עד הסוף - במאמר הזה תוכל להבין את האסטרטגיה שאתה צריך לנקוט בה כדי למנף את התוכן שלך למטרה שלשמה הוא אמור להיווצר מלכתחילה:

להניע עוד לקוחות לעסק שלך - ולייצר מהם מכירות. אז במקום סתם לירות לכל הכיוונים עם התוכן שלך בתקווה ש"משהו יתפוס" - גלה אסטרטגית תוכן פשוטה ואפקטיבית לכל סוגי העסקים - בה תוכל להשתמש בכל פעם שאתה ניגש ליצור את התוכן שלך.

הכר את ה- DO Strategy.

מהי אסטרטגית ה-DO ולמה היא טובה?

אסטרטגית DO היא בעצם משפך שיווקי, המורכב מ-2 מערכים של תוכן:

  1. תוכן להגנה (Defense)

  2. תוכן להתקפה (Offense)

(או בראשי תיבות - DO). המשפך השיווקי של אסטרטגית DO תופס את הלקוח בשלב בו הוא בכלל לא מכיר אותך - ומוביל אותו עד למכירה בפועל (המרה). לכן, כל עסק שיוצר תוכן בדיגיטל על מנת לשווק את עצמו יכול להיעזר באסטרטגית DO בתור קו מנחה אחיד - במקום "לשבור את הראש" בכל פעם לגבי איזה תוכן הוא צריך לפרסם כדי לייצר עוד מכירות בעסק.

העיקרון שעומד בבסיס האסטרטגיה הוא פשוט - זהה איזה מערך במשפך השיווקי שלך "דולף", ותחזק אותו בעוד תוכן בהתאם להנחיות.

אז מהם בדיוק המערכים, ומהם ההנחיות לתוכן בכל מערך? בואו נתחיל.



מערך תוכן הגנה


אנשים בוחנים את העסק שלך כל הזמן. הם שומעים עליו ממך, או מפה לאוזן, או מפרסום, והם הולכים לחפש אותו ולברר עליו באינטרנט. הם לרוב יבואו בגישה בוחנת כדי לנסות לבדוק האם בכלל יש משהו מאחורי ההצהרות וההבטחות שלך.

לכן, כשאתה יוצר תוכן המיועד "להתמודד" עם אנשים שבאים לחפש עוד פרטים עליך – זה נקרא תוכן הגנה.

בעסקים, הכי חשוב לאבטח את מערך ההגנה קודם.

אחרי שאתה מציג את העסק שלך למישהו אחר, והוא בא לחפש עוד מידע בפלטפורמות שלך (כמו אתר אינטרנט או עמוד בפייסבוק) - כדאי שיהיה לך מערך חזק של תכנים הגנתיים כדי שתהיה מוכן לקראתו - עם תוכן שמציג אותך בצורה מקצועית, מאיר אותך באור חיובי ומדברר את המסרים החשובים שלך. כמו למשל:

  • ההסבר על המהות של העסק שלך - מה הוא עושה, למה הוא טוב

  • הערך שאתה מציע ללקוח כמומחה בתחום שלך

  • הייחודיות שלך - איך אתה שונה מהמתחרים שלך

  • השליחות שלך - למה אתה עושה את מה שאתה עושה, למה זה חשוב - לך ולקהל היעד

  • האופי שלך, ה"אני מאמין" שלך בעסק הזה ובתחום העיסוק שלך

כל אלו דברים שחייבים להיות מאוד מוצקים וברורים לאנשים שנכנסים לפלטפורמות שלך.


מערך תוכן הגנה חזק בעסק שלך יתן ללקוח פוטנציאלי את האסמכתא לכך שמדובר בעסק שהוא לא רק "לגיטימי" - אלא עסק איכותי שכדאי לעבוד איתו. לעומת זאת, מחסור בתוכן מהסוג הזה גורם להגנה "מחוררת" שמשאירה פתח ללקוחות פוטנציאלים להטיל ספק בעסק שלך וביכולת שלו לעזור להם, על כל המשתמע מכך.

לכן מומלץ קודם כל להקים ולאבטח מערך תוכן הגנה חזק – ומשם להמשיך לבנות את מערך ההתקפה.

מתי צריך לייצר תוכן הגנה?

- כל הזמן. יש סיבה לכך שעסקים גדולים לא מפסיקים לייצר תוכן לפלטפורמות שלהם. ניתן ללמוד את זה מכל גורם עסקי גדול - החל ממנטורים כמו טוני רובינס ועד לתאגידים כמו אמזון. תוכן הגנתי מאפשר להם להמשיך להיות רלוונטיים, להישאר בתודעה ולקדם את המסרים שלהם לקהל היעד שלהם, גם בסיטואציה שבה כל אחד בעולם כבר יודע מי הם ומה הערך שהם מביאים לשוק.

מה מאפיין את תוכן ההגנה?

לאנשים שמחפשים אותך או מתכוונים לצפות בך יש באופן יחסי זמן קשב ארוך. הם הגיעו לפלטפורמות שלך עם כוונה מראש לברר מי אתה, להתרשם ממה שאתה עושה ולהבין איך אתה שונה מכל שאר האחרים בתחום. לכן, אם אין לך נכס ייעודי שיטפל בזה - כלומר תוכן שנותן מענה לסוגיות הספציפיות האלו ועבור האנשים הספציפיים האלה - במקרה הטוב אתה משאיר כסף על הרצפה ובמקרה הרע אתה עלול לאבד חלק גדול מהלגיטימיות שלך כעסק, מה שבסופו של דבר יפגע לך בהמרות, ובשורה התחתונה במכירות שלך.

>> המטרה של סרטון זהות עסקית היא לספק מענה מקיף למערך ההגנה של העסק שלך.

זהו סרטון שמסביר ביעילות את העסק שלך ויכול לשבת בכל פלטפורמה בה היית רוצה ללמד לקוח פוטנציאלי על העסק שלך.

  • הוא חוסך לך זמן ומאמץ בלהסביר מה אתה עושה, למה אתה עושה את זה, על מה העסק שלך מבוסס ובמה הוא עוזר.

  • הוא מגביר לך את המכירות, כי המבנה הייחודי של הסרטון משלב בתוכו תהליך מכירה שפורט על רגשות של הלקוח, מייצר טריגרים רגשיים, ומתעל אותם לכדי הנעה לפעולה.

  • הוא מעורר אמפתיה, כי הוא מסביר את השליחות של העסק שלך ומייצר קהל אוהד שמתחבר באופן אישי לסיפור של העסק.

לכן סרטון זהות עסקית שלנו הוא בעצם ה- ALL IN ONE TOOL לבנייה וחיזוק מערך ההגנה. לעוד פרטים - הקלק כאן.

אבל יש עוד סרטוני הגנה טובים:

  1. עדויות \ המלצות: כשאנשים מחפשים בפלטפורמה של העסק שלך, סרטוני עדויות \ המלצות מלקוחות אחרים שעבדו איתך בעבר יכולים לספק הוכחה חברתית חזקה. הם מאפשרים ללקוח פוטנציאלי להתרשם ממה שאחרים אומרים על העסק שלך, ולהבין דרכם איך העסק שלך יכול לעזור לו.

  2. סרטוני הדרכה: כל סוג של סרטון המלמד ומעשיר את הצופה בידע תיאורטי או פרקטי מתוך התחום שלך - לדוגמא סרטוני העשרה, סרטוני הדגמה, סרטוני חינוך, סרטוני הסברה וכו', שבהם ניתן להציג ולהמחיש לצופה את המומחיות שלך בתחום.

  3. סרטון FAQ: סרטון שמביא ערך ללקוחות בכך שהוא עונה על שאלות נפוצות או בעיות שעלולות לצוץ בנוגע לשירות או למוצר שלך - או על התחום שלך באופן כללי. לא מומלץ לעשות סרטון אחד כמענה על כמה שאלות – זה יכול לבלבל את הלקוח. אתה רוצה שתהיה לו גישה נוחה וזמינה, כך שבמקרה שמתעוררת שאלה או בעיה ספציפית אצלו הוא יכול למצוא במהירות את הפתרון בפלטפורמות שלך.

  4. סרטון מוצר: סרטון שמתאר את הפונקציות של המוצר שלך, איך אמורים להשתמש בו, למה הוא מיועד ואיזו בעיה הוא פותר.

  5. סרטון מקרה בוחן: סרטון שמתעמק במקרה ספציפי של לקוח שלך, ומעביר בפירוט לצופה את התהליך המקצועי שביצעת עם הלקוח כדי להוביל אותו לתוצאות.

עד כאן תוכן הגנתי. נעבור למערך השני – מערך ההתקפה.

מערך תוכן התקפה


תוכן התקפה מיועד לתפוס אנשים שלא מכירים את העסק שלך (כאלה שלא התכוונו או תיכננו לברר עליו) - ו"להסתער" עליהם במטרה לחשוף אליהם את העסק שלך. דוגמא – תגללו בפייסבוק. רובנו לא נמצאים שם במטרה לברר על איזה עסק מסויים, נכון? כל העסקים האלה שמופיעים לנו בפיד עם מודעות בפרסום ממומן חייבים לעשות עבודה ממש טובה כדי לתפוס את תשומת הלב שלנו - או שפשוט נמשיך הלאה לפוסט הבא. תוכן התקפי קטלני הוא כזה שמותאם לאנשים עם זמן קשב קצר - היות ומדובר בסיטואציה שבה המפרסם בעצם "נדחף" לפיד של האנשים ומנסה לתפוס את תשומת את הלב שלהם.

לכן, לתוכן הזה חייב להיות "HOOK", או שיהיה "ויראלי", ואם ננסה לשים מילים מפוצצות בצד - פרקטית מה שחשוב פה זה שהתוכן הזה צריך לרתק אנשים - ולעשות את זה מהר.

מתי צריך לייצר תוכן התקפה?

כאשר מערך ההגנה חזק מספיק להתמודד עם אנשים שבאים עם כוונה מראש לברר על העסק שלך - השלב הבא הוא להתחיל ליצור עניין אצל אנשים שלא תיכננו לברר על העסק שלך, בעזרת תוכן התקפי. ישנן 2 סיטואציות בהן מערך ההתקפה מייצר את האימפקט הכי גדול:

  • יש לך מוצר \ שירות חדש, ואתה רוצה ליצור עליו עניין אצל הקהל הקיים שלך

  • יש לך מוצר \ שירות קיים שכבר רץ, ואתה רוצה ליצור עליו עניין אצל קהלים חדשים

בשתי הסיטואציות, כאמור, מערך הגנה יציב הוא בגדר חובה.

מה מאפיין את תוכן ההתקפה?

הרבה מאוד מפרסמים משתמשים בוידאו בזכות יכולות הריתוק שלו, אבל נתון סטטיסטי מהתקופה האחרונה על שיווק בוידאו מגלה איך להשתמש בוידאו לצרכי התקפה בצורה הכי אפקטיבית שיש: קרוב לשני שליש מהצופים מעדיפים לצפות בסרטונים של פחות מדקה, לכן תוכן התקפי שעשוי טוב - הוא בעצם סוג של טיזר, שמיועד למשוך את הצופים להיכנס לפלטפורמות של העסק, להכיר אותו ולברר עליו יותר – שם נכנס לפעולה מערך ההגנה שיודע להתמודד איתם ולהמיר אותם.

כך תבצע נכון את ה-DO Strategy בעסק שלך


1. יצירת תוכן מותאם לכל מערך

זה נכון שיש מקרים שבהם פיסת תוכן אחת יכולה לתפקד ביעילות ב-2 המערכים בו זמנית. אך בשל המאפיינים הייחודיים של כל מערך, עדיף מראש ליצור תוכן מותאם לכל מערך בנפרד:

  • לתוכן הגנה - ליצור תוכן שמיועד רק לתת מענה לקהל שמעוניין ללמוד ולהכיר את העסק, את התחום שלו ואת העולם שלו.

  • לתוכן התקפה - ליצור תוכן שמיועד רק כדי למשוך תשומת לב ולרתק קהל יעד "קר".

רק כאשר התוכן מותאם ומדויק למערכים, יתאפשר סדר הפעולות הבא: מערך ההתקפה: ריתוק >> יצירת עניין >> הפנייה לפלטפורמות של העסק מערך ההגנה: הסברה על העסק >> הפעלה אחרונה בהתאם למטרות העסקיות (המרה).


2. רכיב ההפעלה במשפך השיווקי

גם במערך ההגנה וגם במערך ההתקפה חייב להתקיים רכיב של הפעלה לאורך המשפך.

  • אחרי שתפסנו את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאלים עם תוכן התקפי – אנחנו רוצים להפעיל אותם כך שיכנסו לפלטפורמות שלנו.

  • בתוך הפלטפורמות יש לנו את תוכן הגנה שבאמצעותו אנחנו מציגים ללקוחות את העסק, מכירים להם אותו בצורה עמוקה יותר ומחזקים את האמון בנו כבעלי העסק.

  • אחרי שהכרנו להם את העסק אנחנו רוצים להפעיל אותם עוד פעם – למכור להם או לגרום להם לבצע פעולה כלשהי. זה מה שנקרא "הנעה לפעולה" – להגיד להם מה עכשיו, מה השלב הבא אחרי שחיממנו אותם. למשל - "תגיבו לסרטון" (-ככה יוצרים מערכת יחסים) "מה אתם חושבים על...", "כנסו ללינק של...", "תמלאו את הטופס", "שלחו לנו הודעה בפרטי" וכו'.

3. אמון הוא הדלק של המשפך השיווקי

על מנת שלקוח פוטנציאלי יעבור ממערך ההתקפה למערך ההגנה, הוא חייב להאמין בנו ברמה מסויימת כדי שהוא יעזוב את מה שהוא עושה כרגע ויכנס לפלטפורמות שלנו. אותו הדבר אחרי שלימדנו אותו עלינו במערך ההגנה - אמון הוא שיניע לפעולה הסופית הרצויה: בין אם זה מכירה ישירה, השארת פרטים, הסכמה לדיוור ועוד. לכן אותנטיות, שקיפות ומתן ערך אמיתי לאורך כל התהליך חשובים כדי לשמר את האמון בנו.

חושב שאתה צריך פרסומת? תחשוב שוב

יש כל כך הרבה עסקים שמתמקדים רק בתכנים התקפיים (פרסומות, לצורך העניין) - ולא חושבים בכלל על מערך ההגנה שלהם. אני מבין את זה שעסקים רוצים לייצר פרסומות ותכנים "מגניבים" שאולי יקדמו מודעות (Awareness) לעסק שלהם – אך ללא מערך הגנה חזק, הפרסומת במקרה הטוב תשיג תשומת לב מאנשים, תגרום להם להיכנס לפלטפורמות של העסק, אבל שם הם לא ימצאו תוכן מספיק טוב שיוכל להמיר אותם. הנקודה היא שיש כבר עכשיו אנשים שמכירים את העסק שלך ומבררים עליו, אבל הם עוד לא מבינים אותו ומאמינים בו. רק דרך מערך הגנה חזק ואפקטיבי אפשר להמיר את האנשים בסוף המשפך ולהניע אותם לעשות איתך עסקים.

לסיכום - כך תייצר תוכן אפקטיבי שיגביר את המכירות בעסק שלך:

  1. צור בכל הפלטפורמות שלך מערך הגנה חזק עם תכנים שמסבירים את העסק שלך, מייצרים לו לגיטימיות ומניעים אנשים לבצע פעולות בעסק שלך.

  2. צור מערך התקפה עם תכנים שמרתקים אנשים ומפתים אותם להיכנס לפלטפורמות שלך.

  3. שמור על אותנטיות ומתן ערך אמיתי לאורך כל התהליך כדי לשמר את האמון והביטחון בך.


>> לקבלת תוכנית פעולה מותאמת אישית לצמיחת העסק שלך עם וידאו: לחצו כאן #אסטרטגיהבוידאו #שיווקבוידאו #אסטרטגיהשיווקית #שיווקעסקים #יצירתתוכן #שיווקבאינטרנט #אסטרטגיתתוכן #תוכן לעסק

138 צפיות0 תגובות
מדריכים, טיפים וכלים לצמיחה עסקית

הרשמו למגזין וקבלו עדכון פעם בחודש עם טיפים, מדריכים וכלים

שיעזרו לכם להצמיח את העסק:

נבנה ע"י GO VISUAL - גו ויזואל. כל הזכויות שמורות (2021).