top of page

16 רעיונות לשיווק עסקים קטנים-בינוניים באמצעות וידאו (כולל דוגמאות!)

אתה בעל עסק קטן - בינוני?

תרשה לי לנחש כמה דברים לגביך:

  1. אין לך יותר מדי זמן מיותר.

  2. אתה כל הזמן מנסה "לג'נגל" בין משימות.

  3. אתה כל הזמן נדרש להתעסק עם דברים שממש לא קשורים לתחום העיסוק המרכזי שלך.

  4. אתה אוהב את מה שאתה עוסק בו, ומאמין במה שאתה עושה בעיניים עצומות, אבל בעסק הזה אתה גם הרואה חשבון, המזכירה, סוכן שירות הלקוחות, סוכן המכירות, איש השיווק... ועוד אתה "מעז" גם לנסות ולהשחיל את החיים הפרטיים שלך בין לבין.

  5. אתה בטח מרגיש מותש!

(הייתי מספיק קרוב?)

דווקא בגלל זה אני ממליץ לך לקחת על עצמך עוד משימה: שיווק בוידאו.

מסיבה פשוטה אחת - שיווק בוידאו יהפוך לך את הכל להרבה יותר פשוט.

לא רק שזו אחת מאסטרטגיות השיווק הכי טובות בדיגיטל, זה גם כלי שעדיין לא משתמשים בו מספיק כמו שצריך (בדגש על המתחרים שלך). הוא יעזור לך לחסוך זמן, לחסוך כסף, ויבנה קשרים עם הלקוחות שלך, העובדים שלך והקהילה בתחום שלך.

אז איך משווקים עסק קטן עם וידאו?


1. שתף את החזון שלך


תמצא מישהו בתוך החברה - זה יכול להיות מייסד, מנכ"ל, טכנאי או אפילו פקידת הקבלה - הטייטל לא משנה, מה שחשוב זה שאותו אדם יוכל להתחבר באופן טבעי עם קהל היעד ולהסביר את הסיפור מאחורי העסק \ חברה.

תן לאותו אדם לספר לקהל שלך למה העסק קיים, באופן שיתחבר לערכים של מי שצופה ויעניק לו משמעות וערך מוסף.

דוגמא יפה לכך היא Narragansett Brewing Company, מבשלה קטנה מרוד איילנד, ארה"ב. המבשלה מתבססת על הקהילה המקומית, והם עושים עבודה מצוינת בשיתוף החזון שלהם ומסבירים מה "Made On Honor" (סלוגן המבשלה) אומר עבורם, בסרטון הזה:

2. תמשוך טאלנטים מהשורה הראשונה

יש לך משרה פנויה? אתה רוצה למשוך את הטוב ביותר אבל לא יודע איפה להתחיל? זה פשוט - תיצור סרטון על איך זה לעבוד בחברה שלך! אנשים רוצים להיות מסוגלים לראות את עצמם עובדים איתך - ווידאו בהחלט עושה את זה פשוט. ל-Wayfair, חברה אמריקאית שמוכרת מוצרי בית, יש סרטון שמסביר מה הופך את החברה למקום מעולה לעבוד בו. לסרטון שכזה יש משמעות עצומה על כמות ואיכות המועמדים שיפנו למשרה, והוא מסנן מראש את אלו שלא מתאימים.


3. תראה ללקוחות פוטנציאליים מה אתה מציע

אם אתה מנהל עסק בתחום השירותים, שמבוסס על חווית לקוח - צור סרטון המציג את החוויה כולה ומסביר מה הופך דווקא את העסק שלך למיוחד.

"פעם בקייפטאון", אכסניה הומה בלב של קייפטאון, דרום אפריקה, עושה את זה היטב בסרטון השיווקי שלה:


4. יום בחיי: הצצה ל"מאחורי הקלעים" של העסק


בין אם זה באמצעות וולוג או סרטון חד-פעמי מיוחד, תן לקהל שלך מושג על איך נראים חיי היום-יום בעסק שלך.

גריינג'ר, חברת אספקה אמריקאית, עושים את זה טוב עם סרטון ממרכז ההפצה שלהם בכיכוב אחד העובדים:

5. איך עשינו את זה


שתף את העבודה הקשה ואת הטירחה שנדרשו כדי להשלים פרויקט מסוים, או מה נדרש כדי להתחיל את החברה שלך. תראה לצופים את התהליך של העבודה שלך ואת מה שנדרש כדי להגיע להצלחה. אנשים מתחברים טוב יותר לסיפורים שמתחילים מההתחלה - וזו דרך נפלאה לספר את הסיפור של החברה \ הפרויקט.

הנה יזמת צעירה שמספרת איך החליטה להתחיל את העסק שלה ליצירת תוכן, על ההתחלה הקשה, ההנהלה שמעלה בכספים באמצע הדרך, ועל איך בסופו של דבר החברה שלה הגיעה לרווחים של מעל מיליון דולר.


6. הצגת ערכי הליבה של המותג

בירה קורונה היא אמנם היום מותג הבירה השלישי בעולם בהיקף המכירות שלו, אבל זה לא תמיד היה ככה. קורונה התחילה במקסיקו והייתה מותג צעיר כשהתחילו לייבא אותה לארה"ב, שם ההפצה שלה תפסה תאוצה מפה לאוזן על ידי גולשים בחופים. עד היום, המותג "מוקיר תודה" לקהילת הגולשים, ומשלב את המוטיבים של ים, גלישה וחופש בכמעט כל פעולה שיווקית, כחלק אינהרנטי מערכי הליבה של המותג. יש ערכים שכל אחד יכול להתחבר אליהם; לרוב אלו דברים שמרכיבים את בסיס האנושיות - כמו חופש, יצירה, הנאה, כיף ובריאות. אם המותג או החברה שלך דוגלים בערכים ייחודיים שכאלה ואפילו במוטיבים "מורכבים" יותר כמו שוויון, חמלה, מעורבות חברתית, עזרה לזולת - מוטב שתראה את זה לכל העולם דרך וידאו.


7. זאת הסיבה שהלקוחות שלי אוהבים אותי


שירות לקוחות הוא רכיב קריטי בעסק. כולנו יודעים את זה. ואם אתה מציע את השירות הכי טוב - תראה את האינטראקציה שלך \של העובדים שלך \ סיטואציות עם הלקוח. תציג לצופים שלך למה השירות או המוצר שלך נחשב "5 כוכבים". תראה ללקוח הפוטנציאלי שלך כמה אכפת לך ממי שאתה עובד איתו. הצג את חוויית הלקוח כך שהצופים שלך ידעו למה הם נכנסים אם הם בוחרים לעבוד איתך.

קומקאסט, חברת תקשורת מארה"ב, היא למען האמת חברה דיי שנואה על הציבור (למען ההקבלה, תחשבו על המוניטין של חברות התקשורת כאן בישראל). כדי להיאבק בשם הרע שיצא להם, הם הוציאו סדרת סרטונים שמציגה את השינוי בתפיסת שירות הלקוחות החברה, שם הם מצליחים להראות צד שונה, אכפתי ואנושי יותר של הטכנאי שמגיע אליכם הביתה. הנה אחד מהם:

8. "תודה לכם!"


יש לך לקוחות מועדפים, צרכנים או שותפים עסקיים שאתה מעריך? תוכל להודות להם, לאחל להם חג שמח או לברך אותם בכל ברכה באמצעות סרטון, ולהראות לכל מי שחשוב לך שהוא באמת משמעותי עבורך. אנשים מעריכים הוקרת תודה - ווידאו הופך אותה לאישית. נשיא אוניברסיטת ג 'ונס הופקינס עשה סרטון תודה כיפי עם עזרה של סטודנטים, סגל ועוד. הסרטון הפך ל"קאלט" בקרב אוניברסיטאות אחרות בארה"ב שמיהרו להעתיק את הפורמט:

9. תוכן גולשים

תאסוף תוכן מאלה שכבר אוהבים אותך. תניע אותם בתחרות, סקר או אתגר. שאל שאלה את הקהל שלך ותן להם להקליט תגובה בווידאו. המטרה כאן היא ליצור תוכן משכנע ואותנטי שיתפוס את תשומת הלב של הקהל - תהיה יצירתי עם זה. קמפיינים שכאלה מגביר את ההפצה, מערבים את הקהל עם המותג שלך, ונותן לקהל להרגיש שהוא חלק ממנו. סיינסבורי'ז, רשת סופרמרקטים בארה"ב, ליקטה תוכן מהגולשים ויצרה מהם סרטון לקראת הקניות של חג המולד:

10. ראיונות


אנשים תמיד מעוניינים לשמוע מה המומחים בתחום אומרים. זה לא משנה אם אתה מקושר אליהם או לא, תפנה למומחים בתחום שלך ותבקש להקליט איתם ראיון. תהפוך את הפלטפורמות שלך למקור שאנשים פונים אליו לקבלת מידע וערך, בנוסף למה שאתה מוכר.

מארי פורליאו, קואצ'רית אמריקאית, הצמיחה את הקריירה שלה לכדי מה שהיא היום (מיליוני עוקבים ברשתות החברתיות, פינות בטלויזיה, דוברת בכנסי ענק ליזמים ועוד עוד) באמצעות תוכנית ראיונות ביוטיוב - MarieTV. הראיונות שלה מספקים ערך לצופים, עוזרים לה לשמור על פוזיצית מנהיגת הדעה ולהחשב למומחית בתחומה. כאן אנחנו רואים את אחד הראיונות שלה עם סת' גודין, גורו שיווק בינלאומי:


11. אירועים מיוחדים \ הכרזות

אתה חוגג אירוע מסויים בעסק? מארח אירוע צדקה? אתה משתף את המומחיות שלך בכנס? אתה נותן עצות בפאנל? או אולי אתה מוביל קבוצת נטוורקינג בעיר? אם כן, תראה את זה. אלו בדיוק ההזדמנויות לשתף ולעדכן את הקהל שלך מה אתה עושה.

חברת מוזאיק האמריקאית עשתה סרטון לציון 10 שנים לחברה על ידי שילוב של קליפים מכל הפעילויות שלהם:

12. הופכים את העולם לטוב יותר

אתה מעורב ביוזמה קהילתית? אתה תורם פריט על כל מכירה? אולי אתה מציע את השירות שלך "פרו בונו" למקרים מיוחדים? אם כן, תעד את שיתופי הפעולה המקומיים האלה עם הקהל שלך. היום, אנשים הופכים להיות סלקטיביים יותר לגבי ממי הם קונים בהתאם להשפעה החברתית והסביבתית של העסק. חברת תכשיטים בשם The Giving Keys היא דוגמה יפה ל"עשיית טוב", והם משלבים את האלמנט הזה בכל היבט בחברה. בסרטון המדהים הבא הם מציגים הרבה מההיבטים האלה:

13. שאלות נפוצות - FAQ

שאלות הן תירוץ מצויין לתת ערך מוסף לקהל בצורת מתן מענה עליהן. ישנן 2 סוגי סרטונים של שאלות ותשובות: כללי וספציפי. סרטון FAQ כללי - אתה או מישהו מטעמך עונה על שאלות נפוצות מהתחום של העסק, ובכך מפגין את המומחיות שלך ואת ההבנה העמוקה שלך בסוגיות על מנת למצב את עצמך כאוטוריטה בתחום. סרטון FAQ ספציפי - מתן מענה על שאלות שעשויות לעלות לגבי מוצר או שירות. זו צורה נהדרת לשווק את השירות או המוצר שלך וגם להסביר אותו בו-זמנית. הנה דוגמא לסרטון FAQ ספציפי מטעם חברה המייצרת דפדפן בתחום הקריפטו (מטבע מבוזר):


14. "איך זה עובד?" \ הדגמה


סרטון הדגמה קלאסי עובד כמו קסם. במקום לנסות להסביר את כל מה שאתה עושה, עדיף שתתמקד בהדגמת מה שאתה עושה, איך המוצר שלך עובד או מה השירות שלך כולל. זה יראה במהירות לקהל הסקרן כל מה שהם צריכים לדעת. הנה חברת אונליין בשם Zazzle שמדגימה איך עובד שירות סיוע להדפסה על מוצרים שלהם, תוך פנייה ומתן פתרון ישיר לבעיות שיש ללקוחות בתחום:

15. מקרה בוחן (Case-Study)


הרבה עסקים יודעים לספר על פרויקטים שהם עבדו עליהם ומה היו התוצאות לבסוף. לפעמים הם גם לוקחים את זה שלב קדימה ורושמים את זה כפוסט בבלוג או בסושיאל מדיה. אבל מעט עסקים מראים מקרה בוחן ומעמיקים בו בוידאו: מציגים את הסטטיסטיקות, את האתגרים בשטח, את מהלך הפרוייקט, ואת התוצאות בפועל כעבור זמן. סרטוני מקרה בוחן (Case-Study) עדיין לא נפוצים מספיק בשוק; רוב העסקים, אם עושים וידאו, בדרך כלל מדברים בו על עצמם. לכן היתרון של סרטון מקרה בוחן הוא שמתארים בו גורם אחר - הלקוח. מדברים על האתגר שלו, ואיך לבסוף בעזרת השירות שלך הבעייה שלו נפתרה \ היעדים שלו הושגו וכו'. כך אתה בעצם מסביר על השירות שלך באופן עקיף ומציג הוכחה לכמה הוא יעיל. הצופים הרלוונטים מהר מאוד יכולים למקם את עצמם בנעליים של אותו לקוח מהסרטון, כך שכשייצרו איתך קשר, זה כבר אחרי שהבינו את הערך שלך, המומחיות שלך ומה אפשר לצפות מהשירות שלך. הנה דוגמא לקמפיין שסוכנות השיווק הבינלאומית MullenLowe עשתה למותג הוודקה Smirnoff. שימו לב לשילוב של הנתונים והתוצאות שמסכמות את הקמפיין:


16. זה הסיפור של העסק שלי: סרטון "סיפור המותג"


הרבה מאוד עסקים קטנים הגיעו לתחום העיסוק שלהם בגלל סיבה או שליחות מסוימת. בתור לקוח, זה הרבה יותר נעים לקנות מעסק שאתה יודע שהאדם שעומד מאחוריו עושה את מה שהוא עושה - כי יש בזה משהו אישי שחשוב לו. פה בדיוק טמונה ההזדמנות של אותו עסק ליצור אימפקט חזק על הצופה: ברגע שאתה כצופה מבין את המשמעות של העסק, מבין את השליחות שלו, את המסר, את החשיבות - זה יוצר סימפתיה, חיבור אישי, ורצון לקנות או לעשות עסקים ספציפית מאותו עסק. זאת לעומת עסקים שאתה לא מכיר את סיפור הרקע שלהם, ולכן אתה מניח באופן טבעי שעבורם העסק הוא עניין כלכלי נטו - מה שהופך את חווית העסקים איתם לקרה ופונקציונאלית. במובן הזה לעסקים קטנים יש יתרון משמעותי על תאגידים וחברות גדולות: מאחורי כל עסק כזה עומד אדם עם זהות ייחודית משלו, עם סיפור רקע הכולל מוטיבציה ואג'נדה ספציפיים. בתור עסק קטן, זאת ההזדמנות הכי טובה לספר את סיפור הרקע האישי שלך: למה אתה בעסק הזה? מה מניע אותך? מה המשמעות של העסק הזה עבורך?

בסרטון הבא (בהפקה שלנו - Go Visual), מנכ"ל חברת ניהול הנכסים האמריקאית My Cleveland Investment מספר את סיפור ה"עקיצה" שחווה בתור לקוח של מתווך נדל"ן, לאחר שרכש מאותו מתווך מספר נכסים להשקעה - שהתבררו כתרמית.

כך, מתוך הצורך האישי שלו להכניס יושרה והגינות לתחום הנדל"ן ולמנוע ממשקיעים אחרים ליפול לתרמיות דומות, הוא החליט להקים חברה שמספקת שירותי ניהול נכסים מקיפים ישירות למשקיעים - ולהבטיח שההשקעה שלהם נמצאת בידיים טובות:


לעוד פרטים על סרטון "סיפור המותג" - לחצו כאן.

לסיכום


וידאו הוא כלי ורסטילי במיוחד - לכן אפשר להיות פתוח ויצירתי כשאתה יוצר את הסרטונים שלך, ותמיד תחשוב איך תוכל למנף אותו בצורה האפקטיבית ביותר. זה עוד לא מאוחר מדי: הרבה מאוד חברות ומותגים (וגם הרבה מאוד מהגדולים) עדיין לא מימשו את העוצמה של הוידאו במלוא הפוטנציאל שלו. לכן אם עוד לא השתמשת בוידאו כדי לשווק את העסק שלך - כדאי שתאמץ את הכלי הזה לעסק שלך בהקדם ותוכל להישאר במירוץ.

 

>> לקבלת תוכנית פעולה מותאמת אישית להצמחת העסק שלך עם וידאו: לחץ כאן

649 צפיות0 תגובות
מדריכים, טיפים וכלים לצמיחה עסקית

מוכן לקחת את השיווק הדיגיטלי שלך
לשלב הבא באמצעות וידאו?

הירשם לרשימת התפוצה שלנו וגלה את הסודות של שיווק בוידאו לעסקים!

אנחנו שולחים מיילים תקופתיים (כן כן, בלי ספאם כל שני וחמישי...)

שבכל אחד מהם יש משהו לכולם:


החל מבעלי עסקים בתחילת דרכם, ועד למשווקים מנוסים שמחפשים את הטיפים והטריקים העדכניים ביותר.

 

ניתן לך עצות פנימיות כיצד ליצור סרטונים שמשפיעים, מעודדים מעורבות של לקוחות ומגדילים את המכירות שלך. בנוסף, תהיה מהראשונים לקבל עדכונים על השירותים והמוצרים החדשים "שוברי-השוויון" שאנחנו משיקים עבור עסקים.

bottom of page