מייצר תוכן לעסק? גלה את האסטרטגיה שתהפוך את התוכן שלך למערכת מכירות משומנת

עודכן ב: ינו 11

גם אתה מבולבל מכל המודלים העסקיים, אסטרטגיות התוכן והגישות השיווקיות שאומרים לך שהעסק שלך צריך?

אתה לא לבד. לפעמים זה מרגיש כאילו מנסים לדחוף לך דברים שמתאימים לעסקים אחרים בעלי משאבים אדירים. וכשאתה מחליט שאין לך ברירה, וניגש ליישם אותם - זה פשוט מרגיש לך לא נכון.

אז אם אתה עסק קטן או בינוני שמייצר תוכן לדיגיטל כדי לקדם את עצמו, ואין לך תקציבי פרסום גבוהים או שאתה פשוט לא רוצה להתעסק עם אופרציות שיווק מורכבות שאתה לא באמת מבין - ישנה אסטרטגית תוכן סופר-פשוטה, בה תוכל להשתמש על מנת לייצר תוכן עם מטרה אחת עיקרית - להגביר את המכירות בעסק שלך:

הכר את אסטרטגית הבו"ם.

מה זאת אסטרטגית הבו"ם ולמה היא טובה?

אסטרטגית הבו"ם היא בעצם משפך שיווקי, שמורכב מ-2 מערכי תוכן ייעודי: ביסוס ומשיכה (או בקיצור - בו"ם). כל עסק שיוצר תוכן לרשת כדי לקדם את עצמו יכול להיעזר באסטרטגית הבו"ם בתור קו מנחה בתהליך היצירה, במקום כל פעם "לשבור את הראש" על איזה תוכן צריך לעשות. כל מה שצריך זה להחליט עבור איזה מערך הוא מתכוון לייצר את התוכן:

  1. תוכן ייעודי למערך הביסוס

  2. תוכן ייעודי למערך המשיכה

המערך נותן את מסגרת היצירה לתוכן - הוא מגדיר לנו מראש איזה תוכן צריך לייצר, איזה מסר הוא אמור להעביר, מה המאפיינים שלו, איפה ולמי צריך לפרסם אותו ואיך לקדם אותו (אם בכלל).

העיקרון הוא פשוט - זהה איזה מערך בעסק שלך צריך חיזוק על מנת שהמשפך השיווקי לא ידלוף, ותייצר את התוכן בהתאם.

אז מה הם המערכים, מתי צריך לחזק אותם ומה מאפיין את התוכן בהם? בוא נתחיל.

מערך הביסוס

אנשים בוחנים את העסק שלך כל הזמן. הם שומעים עליו ממך או מפה לאוזן, והם הולכים לחפש אותו ולברר עליו באינטרנט. כשאתה יוצר תוכן שמיועד לאותם אנשים – זה נקרא ביסוס, כי עם התוכן הזה אתה מציג להם את הבסיס שלך כעסק.

בעסקים, הכי חשוב להקים ולתחזק את מערך הביסוס קודם. אחרי שאתה מדבר על העסק שלך עם מישהו אחר, והוא בא לחפש אותך בפלטפורמות שלך - כמו אתר אינטרנט או עמוד בפייסבוק, כל מה שהוא יראה שם הוא הבסיס העסקי שלך:

  • ההסבר על המהות של העסק שלך - מה הוא עושה, למה הוא טוב

  • הערך שאתה מציע ללקוח כמומחה בתחום שלך

  • הייחודיות שלך - איך אתה שונה מהמתחרים שלך

  • השליחות שלך - למה אתה עושה את מה שאתה עושה, למה זה חשוב - לך ולקהל היעד

  • האופי שלך, ה"אני מאמין" שלך בעסק הזה ובתחום העיסוק שלך

כל אלו דברים שחייבים להיות מאוד מוצקים וברורים לאנשים שנכנסים לפלטפורמות שלך.

מערך ביסוס חזק בעסק נותן את האסמכתא לכך שמדובר בעסק שהוא לא רק לגיטימי, אלא עסק איכותי שראוי לעבוד איתו. לכן מומלץ קודם כל לבנות מערך ביסוס חזק – ומשם להמשיך לבנות את מערך המשיכה.

מתי צריך לייצר תוכן ביסוס? - כל הזמן. יש סיבה לכך שעסקים גדולים לא מפסיקים לייצר תוכן לפלטפורמות שלהם. ניתן ללמוד את זה מכל גורם עסקי גדול - החל ממנטורים כמו טוני רובינס ועד לתאגידים כמו אמזון. תוכן הביסוס מאפשר להם להמשיך להיות רלוונטיים, להישאר בתודעה ולקדם את המסרים שלהם לקהל היעד שלהם, גם בסיטואציה שבה כל אחד בעולם כבר יודע מי הם ומה הערך שהם מביאים.

מה מאפיין את תוכן הביסוס? לאנשים שמחפשים אותך או מתכוונים לצפות בך יש באופן יחסי זמן קשב ארוך. הם הגיעו לפלטפורמות שלך עם כוונה מראש לברר מי אתה, להתרשם ממה שאתה עושה ואיך אתה שונה מכל שאר האחרים בתחום. לכן, אם אין לך נכס ייעודי שיטפל בזה - כלומר תוכן שנותן מענה לסוגיות הספציפיות האלו ועבור האנשים הספציפיים האלה - במקרה הטוב אתה משאיר כסף על הרצפה ובמקרה הרע אתה עלול לאבד חלק גדול מהלגיטימיות שלך כעסק, מה שבסופו של דבר יפגע לך בהמרות מהפלטפורמות, ובשורה התחתונה במכירות שלך. >> המטרה של סרטון זהות עסקית היא לספק מענה מקיף למערך הביסוס של העסק שלך. זה סרטון שמסביר ביעילות את העסק שלך ויכול לשבת בכל פלטפורמה בה היית רוצה ללמד לקוח פוטנציאלי על העסק שלך.

  • הוא חוסך לך זמן ומאמץ בלהסביר מה אתה עושה, למה אתה עושה את זה, ועל מה העסק שלך מבוסס ומדבר.

  • הוא מגביר לך את המכירות, כי המבנה הייחודי של הסרטון משלב בתוכו תהליך מכירה שפורט על רגשות של הלקוח, מייצר טריגרים רגשיים, ומתעל אותם לכדי הנעה לפעולה.

  • הוא מעורר אמפתיה, כי הוא מסביר את השליחות של העסק שלך ומייצר קהל אוהד שמתחבר באופן אישי לסיפור של העסק.

לכן סרטון זהות עסקית שלנו הוא בעצם ה- ALL IN ONE TOOL לבניה וחיזוק מערך הביסוס. לעוד פרטים - הקלק כאן. אבל יש עוד סרטוני ביסוס טובים:

  1. עדויות \ המלצות: כשאנשים מחפשים בפלטפורמה של העסק שלך, זה טוב שהם יראו סרטוני עדויות \ המלצות. זה סרטון ביסוס מעולה. לא כדי לשווק אותו, אלא שכשאתה מפעיל את המערך השני, מערך המשיכה, ומביא אנשים לפלטפורמות שלך – הם יפגשו את התוכן הזה שם ויוכלו להתרשם ממה שאחרים אומרים על העסק שלך.

  2. סרטון FAQ: סרטון שמביא ערך ללקוחות בכך שהוא עונה על שאלות נפוצות או בעיות שעלולות לצוץ בנוגע לשירות או למוצר שלך. לא מומלץ לעשות סרטון אחד כמענה על כמה שאלות – זה יכול לבלבל את הלקוח. אתה רוצה שתהיה לו גישה נוחה וזמינה, כך שבמקרה שמתעוררת שאלה או בעיה ספציפית אצלו הוא יכול למצוא במהירות את הפתרון בפלטפורמות שלך.

  3. סרטון מוצר: סרטון שמתאר את הפונקציות של המוצר שלך, איך אמורים להשתמש בו ולמה הוא מיועד.

  4. סרטון מקרה בוחן: סרטון שמתעמק במקרה ספציפי של לקוח שלך, ומעביר בפירוט לצופה את התהליך המקצועי שביצעת עם הלקוח כדי להוביל אותו לתוצאות.

עד כאן ביסוס. נעבור למערך השני – מערך המשיכה.

מערך המשיכה

תוכן משיכה מיועד לתפוס אנשים שלא מכירים את העסק שלך, ושלא התכוונו או תיכננו ללמוד עליו - ולחשוף להם אותו. לדוגמא – תגללו באינסטגרם. רובנו לא נמצאים שם במטרה ללמוד על איזה עסק מסויים, כן? כל העסקים האלה שמופיעים לנו בפיד עם מודעות חייבים לעשות עבודה ממש טובה כדי לתפוס את תשומת הלב שלנו - או שפשוט נמשיך הלאה לגלול. לכן, לתוכן הזה חייב להיות "הוק", או שיהיה "ויראלי", ואם ננסה לשים מילים מפוצצות בצד - פרקטית מה שחשוב פה באמת זה שהתוכן הזה צריך לרתק אנשים - ולעשות את זה מהר. תוכן משיכה טוב לוקח בחשבון את העובדה שלאנשים יש זמן קשב קצר, בגלל הסיטואציה שבה הם נחשפים לתוכן הזה - המפרסם בעצם "נדחף" לפיד שלהם ומנסה לתפוס את תשומת ליבם. מתי צריך לייצר תוכן משיכה? כאשר מערך הביסוס חזק מספיק להתמודד עם אנשים שמגיעים עם כוונה מראש לברר על העסק שלך - השלב הבא הוא להתחיל לייצר עיניין אצל אנשים שאין להם כוונה כזו, בעזרת תוכן משיכה. ישנן 2 סיטואציות בהן מערך המשיכה נותן את האימפקט הכי גדול שלו:

  • יש לך מוצר \ שירות חדש, ואתה רוצה לעורר בו עניין אצל הקהל הקיים שלך

  • יש לך מוצר \ שירות קיים, ואתה רוצה לעורר בו עיניין אצל קהלים חדשים

בשתי הסיטואציות, כאמור, מערך ביסוס חזק הוא בגדר חובה.

מה מאפיין את תוכן המשיכה? הרבה מאוד מפרסמים משתמשים בוידאו בזכות יכולות הריתוק שלו, אבל נתון סטטיסטי מהתקופה האחרונה על שיווק בוידאו חושף איך להשתמש בוידאו לצרכי משיכה באופן היעיל ביותר: קרוב לשני שליש מהצופים מעדיפים לצפות בסרטונים של פחות מדקה, לכן תוכן משיכה שעשוי טוב - הוא בעצם סוג של טיזר, שמושך את הצופים כדי שירצו להיכנס לפלטפורמות של העסק וללמוד עליו יותר – שם נכנס לפעולה מערך הביסוס.

כך תבצע נכון את אסטרטגית הבו"ם בעסק שלך


1. רכיב ההפעלה

גם במערך הביסוס וגם במערך המשיכה חייב להתקיים רכיב של הפעלה. כך הוא בא לידי ביטוי במשפך השיווקי: אחרי שתפסנו את תשומת הלב של האנשים עם תוכן משיכה – אנחנו רוצים להפעיל אותם כדי שיכנסו לפלטפורמות שלנו, שם יש לנו תוכן ביסוס שבאמצעותו אנחנו מלמדים אותם על העסק שלנו, גורמים להם להבין את העסק שלנו ומחזקים את האמון בנו כבעל העסק. עכשיו אנחנו רוצים להפעיל אותם עוד פעם – למכור להם או לגרום להם לבצע פעולה כלשהי. זה מה שנקרא "הנעה לפעולה" – להגיד להם מה עכשיו, מה השלב הבא אחרי שחיממנו אותם. למשל - תגיבו לסרטון (-ככה יוצרים מערכת יחסים) מה אתם חושבים, כנסו ללינק של..., תמלאו את הטופס, שלחו לנו בפרטי וכו'.


2. יצירת תוכן ייעודי לכל מערך

יש מקרים שבהם פיסת תוכן אחת יכולה לתפקד ב-2 המערכים בו זמנית. אך בשל המאפיינים הייחודיים של כל מערך, עדיף לייצר תוכן ייעודי לכל מערך בנפרד:

  • בשביל ביסוס - ליצור תוכן שמיועד לתת מענה לקהל שמעוניין ללמוד ולהכיר את העסק ואת העולם שלו.

  • בשביל משיכה - ליצור תוכן שמיועד רק כדי למשוך תשומת לב ולרתק קהל "קר".

כך יש לנו משפך תוכן אסטרטגי שמורכב מריתוק > יצירת עיניין > הפנייה לפלטפורמות של העסק > הסברה על העסק > הפעלה אחרונה של הלקוח בהתאם למטרות העסקיות.

3. אמון הוא הדלק של המשפך השיווקי

על מנת שלקוח פוטנציאלי יעבור ממערך המשיכה שבנינו למערך הביסוס, הוא חייב להאמין בנו ברמה מסויימת כדי שהוא יעזוב את מה שהוא עושה כרגע ויכנס לפלטפורמות שלנו. אותו הדבר אחרי שלימדנו אותו עלינו במערך הביסוס - אמון הוא שיניע לפעולה הסופית הרצויה: בין אם זה מכירה ישירה, השארת פרטים, הסכמה לדיוור ועוד. לכן אותנטיות, שקיפות ומתן ערך אמיתי לאורך כל התהליך חשובים כדי לשמר את האמון בנו.

חושב שאתה צריך פרסומת? תחשוב שוב

יש כל כך הרבה עסקים שמתמקדים רק בשלב של משיכה - פרסומות, לצורך העיניין, ולא חושבים בכלל על מערך הביסוס שלהם. אני מבין את זה שעסקים רוצים לייצר פרסומות ותכנים "מגניבים" שאולי יקדמו מודעות (Awareness) לעסק שלהם – אך ללא מערך ביסוס חזק, הפרסומת תשיג תשומת לב מאנשים שיכנסו לפלטפורמות של העסק אבל שם אין תוכן מספיק טוב כדי לספק להם הסברה איכותית על אותו העסק. הנקודה היא שיש כבר עכשיו אנשים שמכירים את העסק שלך ומבררים עליו, אבל הם עוד לא מבינים אותו ומאמינים בו. רק דרך מערך ביסוס חזק ואפקטיבי אפשר להפעיל את האנשים בסוף המשפך ולהניע אותם לעשות איתך עסקים.

לסיכום, כך תייצר תוכן אפקטיבי שיגביר את המכירות בעסק שלך:

  1. ייצר בכל הפלטפורמות שלך מערך תוכן ביסוס חזק שמסביר את העסק שלך ומניע אנשים לבצע פעולות בעסק שלך.

  2. ייצר מערך תוכן משיכה חזק שמרתק אנשים ומפתה אותם להיכנס לפלטפורמות שלך.

  3. שמור על אותנטיות ומתן ערך אמיתי לאורך כל התהליך כדי לשמר את האמון והבטחון בך.

© 2019 Go Visual. All rights reserved.