מייצר תוכן לעסק? גלה את האסטרטגיה שתהפוך את התוכן שלך למערכת מכירות חכמה

גם אתה מבולבל מכל המודלים העסקיים, אסטרטגיות התוכן והגישות השיווקיות שאומרים לך שהעסק שלך צריך?

אתה לא לבד. לפעמים זה מרגיש כאילו מנסים לדחוף לך דברים שמתאימים לעסקים אחרים בעלי משאבים אדירים. וכשאתה מחליט שאין לך ברירה, וניגש ליישם אותם - זה פשוט מרגיש לך לא נכון.

אז אם אתה עסק קטן או בינוני שמייצר תוכן לדיגיטל כדי לקדם את עצמו, ואין לך תקציבי פרסום גבוהים או שאתה פשוט לא רוצה להתעסק עם אופרציות שיווק מורכבות שאתה לא באמת מבין - ישנה אסטרטגית תוכן סופר-פשוטה, בה תוכל להשתמש בכל פעם שאתה ניגש לייצר תוכן. ובמקום סתם לירות לכל הכיוונים בתקווה שמשהו יתפוס, כאן תוכל לתת משמעות אמיתית לתוכן שלך ולקדם מטרה עיקרית - להגביר את המכירות בעסק שלך:

הכר את ה- DO Strategy.

מהי אסטרטגית ה-DO ולמה היא טובה?

אסטרטגית DO היא בעצם משפך שיווקי, המורכב מ-2 סוגים של מערכי תוכן: מערך הגנה ומערך התקפה (Defense & Offense, או בקיצור - DO). כל עסק שיוצר תוכן לרשת כדי לקדם את עצמו יכול להיעזר באסטרטגית DO בתור קו מנחה בתהליך היצירה, במקום "לשבור את הראש" בכל פעם לגבי איזה תוכן צריך לעשות. העיקרון הוא פשוט - זהה איזה משני המערכים האלו בעסק שלך צריך לקבל חיזוק על מנת שהמשפך השיווקי לא "ידלוף", ותייצר לו את התוכן בהתאם. סוג המערך הוא זה שנותן את המסגרת ליצירה של התוכן: הוא מגדיר לנו מראש איזה סוג תוכן לייצר, איזה מסר הוא אמור להעביר, מה המאפיינים שלו, איפה ולמי צריך לפרסם אותו ואיך לקדם אותו (אם בכלל).

אז מה הם המערכים, מתי צריך לייצר להם תוכן ומה מאפיין את התוכן בהם? בואו נתחיל.

מערך תוכן הגנה

אנשים בוחנים את העסק שלך כל הזמן. הם שומעים עליו ממך, או מפה לאוזן, והם הולכים לחפש אותו ולברר עליו באינטרנט. הם באים בגישה בוחנת ומנסים לבדוק האם בכלל יש משהו מאחורי ההצהרות.

לכן, כשאתה יוצר תוכן המיועד להתמודד עם אנשים שבאים לחפש עליך – זה נקרא הגנה.

בעסקים, הכי חשוב לאבטח את מערך ההגנה קודם. אחרי שאתה מדבר על העסק שלך עם מישהו אחר, והוא בא לחפש אותך בפלטפורמות שלך - כמו אתר אינטרנט או עמוד בפייסבוק, כדאי שכל מערך ההגנה שלך יחכה לו שם בצורה חזקה עם תכנים כמו:

  • ההסבר על המהות של העסק שלך - מה הוא עושה, למה הוא טוב

  • הערך שאתה מציע ללקוח כמומחה בתחום שלך

  • הייחודיות שלך - איך אתה שונה מהמתחרים שלך

  • השליחות שלך - למה אתה עושה את מה שאתה עושה, למה זה חשוב - לך ולקהל היעד

  • האופי שלך, ה"אני מאמין" שלך בעסק הזה ובתחום העיסוק שלך

כל אלו דברים שחייבים להיות מאוד מוצקים וברורים לאנשים שנכנסים לפלטפורמות שלך.

מערך הגנה חזק בעסק נותן ללקוח את האסמכתא לכך שמדובר בעסק שהוא לא רק לגיטימי, אלא עסק איכותי שראוי לעבוד איתו.

לעומת זאת, הגנה "מחוררת" וחסרה משאירה פתח ללקוחות פוטנציאלים להטיל ספק בעסק שלך וביכולת שלו לעזור להם, על כל המשתמע מכך. לכן מומלץ קודם כל להקים ולאבטח מערך הגנה חזק – ומשם להמשיך לבנות את מערך ההתקפה.

מתי צריך לייצר תוכן הגנה? - כל הזמן. יש סיבה לכך שעסקים גדולים לא מפסיקים לייצר תוכן לפלטפורמות שלהם. ניתן ללמוד את זה מכל גורם עסקי גדול - החל ממנטורים כמו טוני רובינס ועד לתאגידים כמו אמזון. תוכן הגנתי מאפשר להם להמשיך להיות רלוונטיים, להישאר בתודעה ולקדם את המסרים שלהם לקהל היעד שלהם, גם בסיטואציה שבה כל אחד בעולם כבר יודע מי הם ומה הערך שהם מביאים לשוק.

מה מאפיין את תוכן ההגנה? לאנשים שמחפשים אותך או מתכוונים לצפות בך יש באופן יחסי זמן קשב ארוך. הם הגיעו לפלטפורמות שלך עם כוונה מראש לברר מי אתה, להתרשם ממה שאתה עושה ולהבין איך אתה שונה מכל שאר האחרים בתחום. לכן, אם אין לך נכס ייעודי שיטפל בזה - כלומר תוכן שנותן מענה לסוגיות הספציפיות האלו ועבור האנשים הספציפיים האלה - במקרה הטוב אתה משאיר כסף על הרצפה ובמקרה הרע אתה עלול לאבד חלק גדול מהלגיטימיות שלך כעסק, מה שבסופו של דבר יפגע לך בהמרות, ובשורה התחתונה במכירות שלך.

>> המטרה של סרטון זהות עסקית היא לספק מענה מקיף למערך ההגנה של העסק שלך.

זהו סרטון שמסביר ביעילות את העסק שלך ויכול לשבת בכל פלטפורמה בה היית רוצה ללמד לקוח פוטנציאלי על העסק שלך.

  • הוא חוסך לך זמן ומאמץ בלהסביר מה אתה עושה, למה אתה עושה את זה, על מה העסק שלך מבוסס ובמה הוא עוזר.

  • הוא מגביר לך את המכירות, כי המבנה הייחודי של הסרטון משלב בתוכו תהליך מכירה שפורט על רגשות של הלקוח, מייצר טריגרים רגשיים, ומתעל אותם לכדי הנעה לפעולה.

  • הוא מעורר אמפתיה, כי הוא מסביר את השליחות של העסק שלך ומייצר קהל אוהד שמתחבר באופן אישי לסיפור של העסק.

לכן סרטון זהות עסקית שלנו הוא בעצם ה- ALL IN ONE TOOL לבנייה וחיזוק מערך הביסוס. לעוד פרטים - הקלק כאן.

אבל יש עוד סרטוני הגנה טובים:

  1. עדויות \ המלצות: כשאנשים מחפשים בפלטפורמה של העסק שלך, זה טוב שהם יראו סרטוני עדויות \ המלצות. זה סרטון ביסוס מעולה. לא כדי לשווק אותו, אלא שכשאתה מפעיל את המערך השני, מערך ההתקפה, ומביא אנשים לפלטפורמות שלך – הם יפגשו את התוכן הזה שם ויוכלו להתרשם ממה שאחרים אומרים על העסק שלך.

  2. סרטוני הדרכה: כל סוג של סרטון המלמד ומעשיר את הצופה בידע תיאורטי או פרקטי מתוך התחום שלך - לדוגמא סרטוני העשרה, סרטוני הדגמה, סרטוני חינוך, סרטוני הסברה וכו', שבהם ניתן להציג ולהמחיש לצופה את המומחיות שלך בתחום.

  3. סרטון FAQ: סרטון שמביא ערך ללקוחות בכך שהוא עונה על שאלות נפוצות או בעיות שעלולות לצוץ בנוגע לשירות או למוצר שלך - או על התחום שלך באופן כללי. לא מומלץ לעשות סרטון אחד כמענה על כמה שאלות – זה יכול לבלבל את הלקוח. אתה רוצה שתהיה לו גישה נוחה וזמינה, כך שבמקרה שמתעוררת שאלה או בעיה ספציפית אצלו הוא יכול למצוא במהירות את הפתרון בפלטפורמות שלך.

  4. סרטון מוצר: סרטון שמתאר את הפונקציות של המוצר שלך, איך אמורים להשתמש בו ולמה הוא מיועד.

  5. סרטון מקרה בוחן: סרטון שמתעמק במקרה ספציפי של לקוח שלך, ומעביר בפירוט לצופה את התהליך המקצועי שביצעת עם הלקוח כדי להוביל אותו לתוצאות.

עד כאן תוכן הגנתי. נעבור למערך השני – מערך ההתקפה.

מערך תוכן התקפה

תוכן התקפה מיועד לתפוס אנשים שלא מכירים את העסק שלך - כאלה שלא התכוונו או תיכננו ללמוד עליו - ו"להסתער" עליהם במטרה לחשוף אליהם את העסק. דוגמא – תגללו באינסטגרם. רובנו לא נמצאים שם במטרה ללמוד על איזה עסק מסויים, נכון? כל העסקים האלה שמופיעים לנו בפיד עם מודעות חייבים לעשות עבודה ממש טובה כדי לתפוס את תשומת הלב שלנו - או שפשוט נמשיך הלאה לפוסט הבא. לכן, לתוכן הזה חייב להיות "HOOK", או שיהיה "ויראלי", ואם ננסה לשים מילים מפוצצות בצד - פרקטית מה שחשוב פה זה שהתוכן הזה צריך לרתק אנשים - ולעשות את זה מהר. תוכן התקפי טוב לוקח בחשבון את העובדה שלאנשים יש זמן קשב קצר, בגלל הסיטואציה שבה הם נחשפים לתוכן הזה - המפרסם בעצם "נדחף" לפיד שלהם ומנסה לתפוס את תשומת ליבם. מתי צריך לייצר תוכן התקפה? כאשר מערך ההגנה חזק מספיק להתמודד עם אנשים שמגיעים עם כוונה מראש לברר על העסק שלך - השלב הבא הוא להתחיל ליצור עניין אצל אנשים שאין להם כוונה כזו, בעזרת תוכן התקפי. ישנן 2 סיטואציות בהן מערך ההתקפה מייצר את האימפקט הכי גדול:

  • יש לך מוצר \ שירות חדש, ואתה רוצה ליצור עליו עניין אצל הקהל הקיים שלך

  • יש לך מוצר \ שירות קיים שכבר רץ, ואתה רוצה ליצור עליו עניין אצל קהלים חדשים

בשתי הסיטואציות, כאמור, מערך הגנה יציב הוא בגדר חובה.

מה מאפיין את תוכן ההתקפה? הרבה מאוד מפרסמים משתמשים בוידאו בזכות יכולות הריתוק שלו, אבל נתון סטטיסטי מהתקופה האחרונה על שיווק בוידאו מגלה איך להשתמש בוידאו לצרכי התקפה בצורה הכי אפקטיבית שיש: קרוב לשני שליש מהצופים מעדיפים לצפות בסרטונים של פחות מדקה, לכן תוכן התקפי שעשוי טוב - הוא בעצם סוג של טיזר, שמושך את הצופים כדי שירצו להיכנס לפלטפורמות של העסק וללמוד עליו יותר – שם נכנס לפעולה מערך ההגנה שיודע להתמודד איתם ולהמיר אותם.

כך תבצע נכון את ה-DO Strategy בעסק שלך


1. יצירת תוכן ייעודי לכל מערך

זה נכון שיש מקרים שבהם פיסת תוכן אחת יכולה לתפקד ביעילות ב-2 המערכים בו זמנית. אך בשל המאפיינים הייחודיים של כל מערך, עדיף מראש לייצר תוכן ייעודי לכל מערך בנפרד:

  • להגנה - ליצור תוכן שמיועד לתת מענה לקהל שמעוניין ללמוד ולהכיר את העסק, את התחום שלו ואת העולם שלו.

  • להתקפה - ליצור תוכן שמיועד רק כדי למשוך תשומת לב ולרתק קהל יעד "קר".

כך בונים משפך שיווקי המורכב מתוכן אסטרטגי בלבד - מערך ההתקפה: ריתוק >> יצירת עניין >> הפנייה לפלטפורמות של העסק מערך ההגנה: הסברה על העסק >> הפעלה אחרונה בהתאם למטרות העסקיות (המרה).


2. רכיב ההפעלה

גם במערך ההגנה וגם במערך ההתקפה חייב להתקיים רכיב של הפעלה. כך הוא בא לידי ביטוי במשפך השיווקי: אחרי שתפסנו את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאלים עם תוכן התקפי – אנחנו רוצים להפעיל אותם כדי שיכנסו לפלטפורמות שלנו, שם יש לנו תוכן הגנה שבאמצעותו אנחנו מלמדים אותם על העסק שלנו, גורמים להם להבין את העסק שלנו ומחזקים את האמון בנו כבעל העסק.

בשלב הזה אנחנו רוצים להפעיל אותם עוד פעם – למכור להם או לגרום להם לבצע פעולה כלשהי. זה מה שנקרא "הנעה לפעולה" – להגיד להם מה עכשיו, מה השלב הבא אחרי שחיממנו אותם. למשל - "תגיבו לסרטון" (-ככה יוצרים מערכת יחסים) "מה אתם חושבים על...", "כנסו ללינק של...", "תמלאו את הטופס", "שלחו לנו הודעה בפרטי" וכו'.

3. אמון הוא הדלק של המשפך השיווקי

על מנת שלקוח פוטנציאלי יעבור ממערך ההתקפה למערך ההגנה, הוא חייב להאמין בנו ברמה מסויימת כדי שהוא יעזוב את מה שהוא עושה כרגע ויכנס לפלטפורמות שלנו. אותו הדבר אחרי שלימדנו אותו עלינו במערך ההגנה - אמון הוא שיניע לפעולה הסופית הרצויה: בין אם זה מכירה ישירה, השארת פרטים, הסכמה לדיוור ועוד. לכן אותנטיות, שקיפות ומתן ערך אמיתי לאורך כל התהליך חשובים כדי לשמר את האמון בנו.

חושב שאתה צריך פרסומת? תחשוב שוב

יש כל כך הרבה עסקים שמתמקדים רק בתכנים התקפיים - פרסומות, לצורך העניין, ולא חושבים בכלל על מערך ההגנה שלהם. אני מבין את זה שעסקים רוצים לייצר פרסומות ותכנים "מגניבים" שאולי יקדמו מודעות (Awareness) לעסק שלהם – אך ללא מערך הגנה חזק, הפרסומת במקרה הטוב תשיג תשומת לב מאנשים, תגרום להם להיכנס לפלטפורמות של העסק, אבל שם הם לא ימצאו תוכן מספיק טוב שיוכל להמיר אותם. הנקודה היא שיש כבר עכשיו אנשים שמכירים את העסק שלך ומבררים עליו, אבל הם עוד לא מבינים אותו ומאמינים בו. רק דרך מערך הגנה חזק ואפקטיבי אפשר להמיר את האנשים בסוף המשפך ולהניע אותם לעשות איתך עסקים.

לסיכום, כך תייצר תוכן אפקטיבי שיגביר את המכירות בעסק שלך:

  1. צור בכל הפלטפורמות שלך מערך הגנה חזק עם תכנים שמסבירים את העסק שלך, מייצרים לו לגיטימיות ומניעים אנשים לבצע פעולות בעסק שלך.

  2. צור מערך התקפה עם תכנים שמרתקים אנשים ומפתים אותם להיכנס לפלטפורמות שלך.

  3. שמור על אותנטיות ומתן ערך אמיתי לאורך כל התהליך כדי לשמר את האמון והביטחון בך.


>> לקבלת תוכנית פעולה מותאמת אישית לצמיחת העסק שלך עם וידאו: לחצו כאן #אסטרטגיהבוידאו #שיווקבוידאו #אסטרטגיהשיווקית #שיווקעסקים #יצירתתוכן #שיווקבאינטרנט #אסטרטגיתתוכן #תוכן לעסק

Modern Office Building

הרשמו למגזין וקבלו טיפים, מדריכים וכלים שיעזרו לכם להצמיח את העסק:

נבנה ועוצב ע"י GO VISUAL - גו ויזואל. כל הזכויות שמורות (2020).