top of page
תמונת הסופר/תYaniv Kirshon

מפלצת השכנוע: לאיזה וידאו יש את יחס ההמרה הטוב ביותר?

שיווק באינטרנט הוא לפעמים עיניין מתסכל - צריך לבחון סטטיסטיקות, נתונים, לערוך השוואות, לנתח מספרים, ואם אתם כמוני, אתם בטוח לא ממש אוהבים להתעסק איתם. אבל אם יש דבר אחד שקל למדוד (ושהחשיבות שלו קריטית כדי להבין אם הצלחנו), זה את השורה התחתונה: כמות האנשים שביצעו בסוף את הפעולה שניסית לגרום להם לבצע. לכן כשניגשים למדוד את היעילות של כל קמפיין או פעולה שיווקית,

קריטריון המדידה החשוב ביותר הוא אחוז יחס המרה:

כמות האנשים שביצעו את הפעולה לחלק לכל האנשים שנחשפו למודעה \ לקריאה לפעולה שלך.

האם האתר של העסק שלך באמת עושה את העבודה שלו?

לאתר של עסק יש הרבה תתי-מטרות - לרכז את השירותים של העסק, להציג את האספקטים שלו, לבנות אמינות וכו'. אבל המטרה העיקרית לרוב היא שיווקית - שאנשים יצרו קשר \ ישאירו פרטים \ ירכשו משהו וכו'. ועכשיו הדוגמה: נניח שהמטרה העיקרית של האתר שלך היא שאנשים יצרו איתך קשר לגבי השירות שלך. 100 אנשים נכנסו לאתר שלך, ורק אחד מהם לחץ על כפתור "צור קשר". 1/100 אומר שיש לך יחס המרה של 1%.

איך לשפר את יחס ההמרה שלך?

במקרה הזה אתה חייב לחשוב על: 1. איך אתה עושה שהפעולה של ליצור איתך קשר תהיה פשוטה ונגישה יותר עבר המבקרים באתר (למשל - ממקם את הכפתור במיקום אחר, גודל, צבע, וכו'). 2. איך אתה מגביר את רמת השיכנוע שלך: הכוונה היא לחידוד ודיוק במסרים שאתה מעביר - כמו למה בכלל כדאי ליצור איתך קשר, ומה ייצא מזה למי שיוצר איתך קשר? כמובן שיש עוד קריטריונים - אבל בפוסט הזה נדבר על שיכנוע.

איך וידאו יכול לשדרג באופן משמעותי את יחס ההמרה שלך?

במקרה שהעלנו כאן, היכולת שלכם לשכנע אחרים ליצור איתכם קשר (ולאחר מכן גם לעבוד איתכם) תלויה בהרבה משתנים. העיקרי שבהם הוא רמת ההבנה של הלקוח הפוטנציאלי שלכם לגבי מה הוא עשוי להרוויח אם הוא אכן יעשה את הפעולה הזו.

סרטון עדות (Testimonial) יודע לתת מענה ישיר בדיוק לסוגייה הזאת.

הרי אתה תמיד תוכל לרשום באתר שלך טקסטים שמתארים את השירות או המוצר שלך מכאן ועד הודעה חדשה, או לנסות להלהיב את הלקוח הפוטנציאלי שלך עם מבצעים כאלו ואחרים ואפילו עם קופירייטינג מצויין. אבל כשאתה מראה לקוח שהשתמש בשירות שלך שמסביר איך עזרת לו - זה הופך את העיניין לגמרי ל-"No-brainer": כל לקוח פוטנציאלי שנכנס לאתר וצופה בסרטון מקבל הבנה ברורה וצלולה לגבי מה עשוי להיות הרווח שלו אם יעבוד איתך. יכול להיות שאפילו יש לו את אותה הבעייה בדיוק כמו של הלקוח מהסרטון, או שהוא עוסק באותו תחום, ואז בכלל הוא מבין הרבה יותר טוב מה המענה שאתה יכול לספק לבעייה שלו באופן ישיר.

סרטון עדות הוא הסוג האמין והיעיל ביותר של וידאו שזמין לנו כשאנחנו מנסים להשיג המרה, וזה כי הוא משכנע את הצופה בצורה הכי טובה לגבי היעילות, שימושיות והערך של המוצר או שירות המוצגים בו.

איך יכול להיות? הסטטיסטיקה מוכיחה:

• 92% מהצרכנים בודקים סקירות והמלצות של אחרים כשהם שוקלים לרכוש משהו.

• 88% מהצרכנים סומכים על ביקורות שקיבלו אונליין כאילו היו המלצות שקיבלו באופן אישי.

• 72% מהלקוחות מאמינים שביקורות חיובית על עסק גורמות להם לבטוח בו יותר.

אז מה זה סרטון עדות?

(ומה הרכיב הפסיכולוגי שעומד מאחוריו שאתה יכול לגייס לטובתך?)

סרטון עדות (או: "סרטון המלצה \ ביקורת") הוא הצהרה בנוגע לאופי, התנהגות או כישורים של יישות מסויימת (אינדיבידואל, אירגון או עסק) על ידי אדם שאינו קשור אליה. זה יכול להיות גם הצהרה על ערך ואיכות של מוצר או שירות.

סרטון עדות הוא בעצם משוב חיובי של לקוח בוידאו שמשמש לצרכי שיווק - ומישהו שמדבר על איך השירות או המוצר שלך שיפר את החיים שלהם הוא כלי עוצמתי במיוחד להמרה.

למה סרטוני עדות משכנעים?

זה הרבה יותר קל לשכנע מישהו לקנות ממך אם הוא רואה לקוח מרוצה שמשתף מהניסיון החיובי שלו לגביך. הפסיכולוגיה מאחורי זה הוא עיקרון בלתי רציונאלי: בואו נודה בזה - הרי כל בר דעת מבין שאתה זה שביקש את ההמלצה הזו, שאתה או מישהו מטעמך תיאם וצילם אותה, ושאתה משתמש בה לצרכים שיווקים. זה בדיוק העיניין: כשאתה זה שמסביר למה השירות שלך כל כך טוב זה פחות משכנע כי אתה בעל האינטרס, ואנשים אוטומטית נוטים לחשוד בבעלי אינטרס שמנסים למכור להם - האקט הזה מפעיל אצלהם טריגר אזהרה אוטומטי. אבל כשההמלצה מגיעה מצד שלישי (ובמיוחד אם זה מגיע מאדם מכובד, או מישהו שעובד בגוף מוכר) שלכאורה אין לו אינטרס - הטריגר הזה לא מופעל, החשש לגבי הרכישה יורד והאמון בך גובר.

ישנם 3 סוגים שונים של סרטוני עדויות:

1. חוויה: לקוחות מדברים על החוויה החיובית שלהם עם המוצר או השירות שלך.

2. טרנספורמציה: לקוחות מדברים על החשש שלו לפני השימוש במוצר שלך או שכירת השירותים שלך, וכיצד הדעות שלהם השתנו בעקבות הניסיון.

3. ספציפיות: לקוחות או משתמשים מדברים על פרטי השירות או המוצר והיעילות שלו.

לסיכום

אם אתה מחפשים להצמיח את העסק שלך - תקפיד לבקש המלצות מכל מי שאתה עובד איתו (אני מדבר על איך עושים זאת בפוסט הזה). משוב חיובי של לקוחות תמיד מנצח ויעזור לך לקבל את סוג הפרסום הנדרש להצלחה.


>> לקבלת תוכנית פעולה מותאמת אישית להצמחת העסק שלך עם וידאו: לחצו כאן



15 צפיות0 תגובות

Comments


מדריכים, טיפים וכלים לצמיחה עסקית

מוכן לקחת את השיווק הדיגיטלי שלך
לשלב הבא באמצעות וידאו?

הירשם לרשימת התפוצה שלנו וגלה את הסודות של שיווק בוידאו לעסקים!

אנחנו שולחים מיילים תקופתיים (כן כן, בלי ספאם כל שני וחמישי...)

שבכל אחד מהם יש משהו לכולם:


החל מבעלי עסקים בתחילת דרכם, ועד למשווקים מנוסים שמחפשים את הטיפים והטריקים העדכניים ביותר.

 

ניתן לך עצות פנימיות כיצד ליצור סרטונים שמשפיעים, מעודדים מעורבות של לקוחות ומגדילים את המכירות שלך. בנוסף, תהיה מהראשונים לקבל עדכונים על השירותים והמוצרים החדשים "שוברי-השוויון" שאנחנו משיקים עבור עסקים.

bottom of page