האם אתה מנהיג עסקי - ואיך זה עוזר לקדם את העסק שלך?

כל מי שבתחום השיווק והעסקים שמע על המונח "Thought Leadership" - מנהיגות דעה.

מנהיגות דעה היא אסטרטגיה עסקית (ויש שיגדירו אותה כטקטיקה שיווקית) שממצבת אותך כמומחה וכאוטוריטה בתחום שלך.

המטרה שלה היא לא לייצר מכירות בפועל, אלא לספק "בסיס זינוק" לעסק שלך על ידי מיתוג עצמך כמומחה. זאת אומרת כהגדרה: אתה יכול לדבר על המוצר או השירות שלך, אבל העיקרון שעומד בבסיס האסטרטגיה הוא לעורר השראה ולהציג את עצמך כ"אחד שיודע" ורוצה לעזור.

אז איך משתמשים בטקטיקה הזו בפועל, וממנפים אותה לכדי תוצאות בעסק שלך?


כאן אני רוצה לחלק את קהל בעלי העסקים ל-2 קבוצות: יש מנהיגים עסקיים, ויש אנשים שבנו לעצמם עבודה.

האם אתה מנהיג עסקי?

מנהיגים עסקיים חושבים בגדול יותר.

מנהיגים עסקיים חושבים על איך הם משאירים את העולם והסביבה שבה הם עוסקים לטובים יותר. למנהיגים עסקיים באמת אכפת מהתחום שבו הם עוסקים - הם "חיים" אותו. הם תמיד מחפשים את ההזדמנות הבאה בתחום שלהם וצמאים לעוד פיסת ידע, פרקטיקות שונות וחידושים. מנהיגים עסקיים יוצאים מאיזור הנוחות שלהם, מחפשים איפה החיים נעשים מרגשים יותר - כי הם יודעים שאם אם הם ישארו בטווח המשעמם, החיים שלהם יראו משעממים. מנהיגים עסקיים מבינים את הקונספט של לחיות בתחושת שפע ושגשוג לעומת תחושת מחסור עם נטייה לחסוך - לכן הם אנשים שגם משקיעים בעצמם ובגדילה האישית והעסקית שלהם. מנהיגים עסקיים מעדיפים לבלות עם מנהיגים עסקיים אחרים, ומנסים כמה שיותר להקיף את עצמם בסביבה תומכת שמאתגרת אותם להצליח.

האם גם אתה כזה?

לעומת זאת, יש אנשים שבנו לעצמם עבודה:

אלו אנשים שאומרים לעצמם – אוקיי יש לי יכולת כזו וכזו, אני אבנה עליה עסק, ארוויח כסף ובזה זה יסתכם. למען הסר ספק: בסוף כולם מחפשים להתפרנס, ולכן זה לא עיניין של טוב או רע אלא נטו הגישה בה אתה רוצה לחיות את החיים שלך. אבל - אם אתם מנהיגים עסקיים אתם בטח מכירים את התחושה של הרצון להשפיע על אחרים, לעזור, לעורר השראה ולשנות משהו בתחום שלכם. ואם אתם חושבים כמוני, אז בטוח שאתם לא עוסקים במשהו שאין לכם בו עיניין אמיתי, משהו שאתם לא מאמינים בו ושלא מרגש אותכם. אחרת הייתם מקימים חנות מכולת או דוכן אוכל בתחנת רכבת.

החשיבות של מנהיגות דעה להצלחה בעסקים

בחזרה למנהיגות דעה. אם יש לך ידע מעמיק בנושא מסוים - מנהיגות דעה אומרת שאתה אמור לשתף אותו ולמנף אותו לטובת העסק שלך. ואם אתה מנהיג עסקי אמיתי, אתה בהחלט אמור לרצות בכך. למזלנו, היום אפשר להפיץ ולשתף בקלות רבה רעיונות, דעות, רגשות, אנקדוטות, ובאופן כללי תוכן מעורר השראה. אנחנו חיים בעידן מטורף שאפשר פשוט לדבר ישירות לקהל היעד שלנו:

זה בדיוק הזמן להפוך את עצמך לאחד הקולות המובילים בתחום שלך.

הנה כמה צורות לעשות זאת:

  • תייצר מעורבות ושיח עם הקהל בנושא מסויים.

  • תשיב ישירות לשאלות הלקוחות או העוקבים שלך.

  • תראה לקהל שלך איך אתה עושה את הדברים שאתה עושה ואת מה שאתה לומד. תעביר אותם דרך התהליך שלך להצלחה.

  • תראה לאנשים שינויים בעסק שלך כאשר הם מתרחשים.

  • תחשוף את הסודות מאחורי הקלעים על הצוות שלך ואת סביבת העבודה.

  • תזמין את העוקבים שלך למקום שבו שפכת את הלב ואת הנשמה שלך - העסק שלך. תהיה פגיע ושתף את המאבקים והקשיים שלך.

  • שתף את הדיעות שלך על התחום שלך, מחקרים שעשית, מסקנות שלמדת, סטאדי קייסים ותהליכים.

  • תאפשר לקהילה שלך לראות את החולשות שלך ואת העוצמות שלך. תראה שאתה בן אדם. תראה שאתה מחוייב הן למשפחה והן לעסק - את זה שכמה ימים אתה לא מאפשר טכנולוגיה בתוך הבית. שתף את האהבה שלך לספורט ואיך זה מנקה את לך את הראש. את איך שאתה ישר שולף את הוויסקי האהוב עלייך כשאתה חוגג הצלחה.

  • שתף את הדברים שהופכים אותך ייחודי. אלה בדיוק הדברים שמאפשרים לקהל שלך להתחבר אלייך.

אבל רגע, אני עסק קטן \ פרילאנס. למה אני צריך את זה?

עסקים מרוויחים על ידי התחברות ברמה אישית עם לקוחות. היום הצרכנים חושדים יותר ויותר בעסקים הגדולים. הם פשוט לא סומכים על מה שאומרים להם. במקום זה, הם בוחרים לחפש ביקורות של צד שלישי כדי לוודא שלא "דופקים" אותם.

אם אתה עסק קטן, על מנת להתבלט בשוק תחרותי וקשה (ובמיוחד כנגד תאגידים וחברות עם תקציבי שיווק שיכולים להוריד כל עסק קטן לברכיים) אז:

  1. אתה חייב להציע מוצר או שירות טוב יותר. א'-ב' בשוק תחרותי.

  2. אתה חייב להיות גלוי מאוד: פיזית ודיגיטלית. חייב להגביר את רמת החשיפה שלך לכמה שיותר אנשים.

  3. אתה צריך להציע משהו ייחודי - במיוחד אם המחירים שלך גבוהים יותר מאשר המתחרה שלך שהוא Low-Cost.

הדרך הכי יעילה להראות ולשתף את הייחודיות הזו, ולחשוף אותה לכמה שיותר אנשים היא באמצעות וידאו.

בואו רגע נתאר את זה...


יש לך מאפייה.

אתה עושה לחם טרי כל בוקר עם רק מרכיבים מקומיים ואורגניים. לחם הוא התשוקה שלך וכשאתה אומר שאהבה היא מרכיב במתכון, אתה באמת מתכוון לזה.

בתור מאפייה, התחרות העיקרית שלך היא מכולות שכונתיות והרשתות הגדולות. בכל קריטריון - נוחות, מחיר או מוניטין של המותג - התחרות היא קשה מאוד.

ואיך אתה יכול להתחרות נגד רולדין, שופרסל או לחם ארז?

וידאו ככלי להבעת מנהיגות דעה

תאר לעצמך שצילמת סדרת סרטונים שמסבירה מי אתה ולמה אתה כל כך נלהב מהלחם שלך.

ואיך בכלל אופים לחם איכותי. ומה ההבדל בין סוגי לחמים וקמחים.

וגם הלכת צעד אחד קדימה וצילמת את כל התהליך של הכנת הלחם.

תאר לעצמך להראות את התהליך היומי של ההתעוררות הרבה לפני הזריחה כדי לאפות,

את הרגעים שבהם הקמח מגיע לדלתך,

את ביצי החופש שמובאות אליך מדי יום.

את הידיים החזקות שמערבבות ולשות את הבצק.

איך אתה מניח אותו בתנור ומביט בו תופח ומשחים בחום הלוהט.

איך שאתה ניגש ללקוחות הקבועים שלך לקבל ביקורות על הלחם כשהם נכנסים.

הצורה היחידה לתעד את הרגעים המרגשים האלה ואת הניואנסים הקטנים שבהם, היא רק דרך וידאו.

תסכים איתי שסדרת סרטונים שכזו בהחלט הייתה מבדלת אותך מכל מכולת ממוצעת או רשת חסרת אופי, ותנצח לא משנה מה הקריטריון - המחיר, הנוחות או מוניטין המותג.

הלקוחות שלך יזהו את הלחם שלך בגלל מה שהוא: ביטוי של אהבה בדמות לחם חם, טרי ונימוח.

שום דבר לא יכול לנצח את זה.

בנוסף, וידאו מסייע לייצר את סוג החשיפה הדרושה כדי לקבל יותר תנועה פיזית לתוך העסק: הלקוחות שלך ירצו לקנות את המוצר שלך בגלל שאתה שונה. בגלל שאתה ייחודי. הם יגיעו כדי לפגוש אותך ולקבל את המוצר שלך - רק כי הם ראו אותך והתחברו אלייך. זהו בדיוק כוחו של הוידאו.


>> לקבלת תוכנית פעולה מותאמת אישית להצמחת העסק שלך עם וידאו: לחצו כאן #מנהיגותדעהבעסקים #כוחוידאו #וידאולעסקים #מנהיגותדעה #משפיעניםבעסקים


Modern Office Building

הרשמו למגזין וקבלו טיפים, מדריכים וכלים שיעזרו לכם להצמיח את העסק:

Built & designed by Go Visual. All rights reserved.